Kaip susikurti internetinę svetainę?

Internetinės svetainės kūrimas. Kaip susikurti internetinę svetainę?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Iš pirmo žvilgsnio susikurti internetinę svetainę gali pasirodyti sudėtinga, bet ar taip yra iš tiesų? Vis daugiau žmonių nori susikurti savo asmenines svetaines, dauguma šiai paslaugai atlikti ieško laisvai samdomų specialistų ar agentūrų. Tačiau skiriant pakankamai laiko šį darbą nesudėtingai galima atlikti ir patiems.

Apžvelkime, kaip kuriamos nesudėtingos internetinės svetainės.

Turinys

Ar man reikia turėti programavimo įgūdžių?

Internetinių svetainių kūrimui reikia turėti HTML, CSS, JavaScript bei HTML kodavimo įgūdžius. Bet šie įgūdžiai labiau reikalingi kuriant kompleksiškas ir nestandartines internetines svetaines. Nesudėtingai reprezentacinei internetinei svetainei sukurti šie įgūdžiai nėra būtini. 

Programuotojai iš viso pasaulio yra sukūrę itin daug įrankių internetinėms svetainėms kurti, kitaip vadinamų turinio valdymo sistemų (TVS). Naudojant šias sistemas dažniausiai nereikia arba reikia labai minimaliai išmanyti kodavimo aspektus, nes turinys šiose sistemose dažniausiai būna valdomas „Drag and Drop“ principu. Galite lengvai stumdyti savo turinį naudojant kompiuterio pelytę, o sistema visus jūsų atliktus pakeitimus perrašo į kodą.

Keletas lengvai valdomų TVS:

  • „WordPress“. Geriausia naudoti su puslapių kūrėju „Elementor“. Šių dviejų TVS kombinacija itin supaprastina internetinių svetainių kūrimą.
  • „Wix“
  • „Weebl“
  • „Zyro“

Daugiau apie TVS galite skaityti čia.

Trumpas internetinių svetainių žodynėlis

Tai jūsų svetainės interneto adresas. Pavyzdžiui: manosvetaine.lt.

Apima domeno vardą ir visus tinklalapio polapius. Pavyzdžiui: https://manosvetaine.lt/kontaktai

Sutrumpinimas nuo Turinio Valdymo Sistema (Content Management System – CMS). Programinė įranga, kurią galite naudoti savo svetainei kurti, įkelti ir skelbti. Pvz: „WordPress“ ir „Joomla“.

Tai svetainių talpinimo paslauga nuomojamuose serveriuose.

Supaprastinta TVS versija, paprastai skirta mažesnėms svetainėms. Ji leidžia lengvai redaguoti svetainę ir siūlo iš anksto parengtus dizainus iš kurių galite rinktis. Ji taip pat atlieka hostingo funkciją. Pavyzdžiai: „Wix” ir „Squarespace”.

Šiais laikais yra daug skirtingų ekranų dydžių (stacionariųjų kompiuterių, išmaniųjų telefonų ir t. t.). Jautrūs svetainių šablonai automatiškai prisitaiko prie ekrano ir pertvarko turinį, kad jis būtų įskaitomas be problemų.

Svetainių kūrėjai turi iš anksto parengtas svetainių temas ir puslapių šablonus. Kuriant svetainę išsirenkate tą, kuris yra artimiausias jūsų idėjai ar pramonės šakai ir pritaikote jį pagal savo pageidavimus (pvz., pakeisdami paveikslėlius, tekstus, antraštes ir t. t.).

Sutrumpintai reiškia optimizavimą paieškos sistemoms. Jei tai atlikta tinkamai, jūsų svetainė pagal atitinkamus paieškos žodžius bus reitinguojama paieškos sistemų, pavyzdžiui, „Google” viršuje. Tai pritrauks organinių svetainės lankytojų, kurie priešingai nei mokamas srautas (pvz., per „Google Ads”) yra visiškai nemokami.

Nuo ko pradėti kuriant internetinę svetainę?

Dauguma svetainių projektų susideda iš šių etapų:

  • Sudarykite svetainės struktūros ir turinio planą;
  • Užregistruokite domeno vardą – geriausia pasirinkti .lt;
  • Išsirinkite turinio valdymo sistemą bei svetainių talpinimo paslaugą (Hostingą);
  • Sukurkite dizainą ir patalpinkite turinį;
  • Optimizuoti ją paieškos sistemoms (SEO);
  • Paleiskite svetainę.

Identifikuokite kokio tipo bus jūsų svetainė

Yra skirtingų tipų internetinių svetainių. Štai keletas pavyzdžių:

  • El. parduotuvė;
  • Verslo svetainė;
  • Tinklaraščio svetainė;
  • Portfolio;
  • Asmeninė svetainė;
  • Informacinė svetainė.

Apžvelkime pagrindinius šių tipų skirtumus:

El. parduotuvės

Tikslas

Parduoti prekes internetu įprastu mažmeninės prekybos būdu.

Funkcijos

  • Produktų galerija su aukštos kokybės nuotraukomis;
  • Produktų puslapiai;
  • Saugūs atsiskaitymo būdai (su SSL sertifikatu);
  • Paskyros personalizavimo galimybės (pageidavimų sąrašai, išsaugoti užsakymai, profilio puslapiai ir t. t.).

Elektroninės komercijos svetainės yra tiesiog skaitmeninės parduotuvių, kuriose prekiaujama iš nuotraukų, versijos, todėl joms būdingi tie patys tikslai ir funkcijos.

Mažmeninės prekybos įmonėms turinčioms daug įvairių produktų reikės daugiau investuoti į savo svetaines, nes kiekvienas produktas turi turėti atskirą puslapį. Produktų puslapiai suteikia galimybę paskatinti žmones pirkti produktą, pateikiant viliojančius aprašymus, nuotraukas ir net vaizdo įrašus.

Be to, kuo daugiau produktų siūlote, tuo sudėtingesnė tampa navigacija. Reikia ne tik rasti išdėstymą, kuris geriausiai atspindėtų jūsų produktus, bet ir rekomenduojama įtraukti filtravimo arba kategorijų žymas, kad lankytojams būtų lengviau rasti tai, ko jie ieško.

Nepamirškite, kad pirkėjai skeptiškiau žiūri į pirkimą internetu nei gyvai, nes negali apžiūrėti gaminio iš pirmų rankų. Štai kodėl vaizdinė medžiaga yra tokia svarbi: naudokite aukštos kokybės nuotraukas ir vaizdo įrašus, kuriuose produktas būtų rodomas iš kelių kampų, kad pirkėjas geriau įsivaizduotų tikrąjį produktą.

Geriausios TVS e-komercijai:

  • „WordPress“ + „Woocommerce“;
  • „Shopify“;
  • „Wix“;
  • „PrestaShop“;
  • „OpenCart„.

Verslo svetainė

Tikslas

Informuoti potencialius klientus ir vartotojus apie jūsų verslą ir paskatinti juos bendradarbiauti su jumis.

Funkcijos

  • Paslaugų aprašymas;
  • Įmonės biografija (paprastai puslapyje Apie įmonę);
  • Pagrindiniai įmonės duomenys (adresas, telefono numeris, el. paštas ir kt.);
  • Tikslų aprašymas;
  • Raginimas bendradarbiauti.

Faktas yra tas, kad kiekvienas XXI a. verslas turėtų turėti interneto svetainę. Populiarėja praktika, kad pirmas žingsnis, kurį žmogus žengia norėdamas sužinoti apie įmonę, yra svetainės patikrinimas. Naujas ar unikalias paslaugas siūlančioms įmonėms verslo svetainė suteikia galimybę paaiškinti, ką jos veikia. Tradicinėms įmonėms tai galimybė sumažinti žmonių nuogąstavimus ir patikrinti ar įmonė yra patikima.

Geroje verslo interneto svetainėje pateikiama visa esminė informacija apie įmonę, ne tik pagrindinė, pavyzdžiui, adresas ar kontaktinė informacija, bet ir papildoma informacija, pavyzdžiui, trumpos darbuotojų biografijos ar misijos aprašymas. Siekiama, kad žmonės susipažintų su jūsų verslu, o kartu ir entuziastingai susidomėtų bendradarbiavimu su jumis.

Verslo svetainėse pirmenybė paprastai teikiama raginimui atlikti veiksmą (CTA), pavyzdžiui, tiesioginės žinutės pokalbiui, kuriame lankytojai gali susitarti dėl susitikimo ar telefono skambučio arba bent jau gauti atsakymą į klausimus iš tikro žmogaus, o ne roboto. Tiesioginių žinučių CTA gerai tinka verslo svetainėse, nes jie pagreitina procesą, kurio metu lankytojai tampa klientais ir (arba) užsakovais.

Verslo svetainės visada turėtų atitikti įmonės prekės ženklo stilių; jei esate technologijų įmonė, skirta jaunimui, stiliuje gali būti naudojami futuristiniai vaizdiniai ir neformali kalba, o jei esate advokatų kontora, skirta nusistovėjusiems klientams, galbūt norėsite tradicinių vaizdinių ir profesionalios kalbos.

Svarbu, kad atsakytumėte į visus lankytojams kylančius klausimus. Viena vertus, nurodžius adresą ir kontaktinę informaciją patvirtinama, kad jūsų įmonė iš tikrųjų egzistuoja – kitaip tariant, nesate sukčiai.

Taip pat galite perduoti žinutę kokia jūsų pozicija tam tikrais klausimais, pavyzdžiui, dėl tvarių medžiagų naudojimo arba kur gaminami jūsų produktai. Jūsų verslo svetainė – tai galimybė spręsti šiuos klausimus savo teritorijoje, užuot leidus žmonėms patiems daryti išvadas.

Geriausios TVS verslo svetainei:

  • „WordPress“;
  • „Wix“;
  • „Weebl“;
  • „Zyro“.

Portfolio

Tikslas

Rodyti tam tikrų specialistų darbų pavyzdžius ir pritraukti daugiau klientų.

Funkcijos

  • Aukštos kokybės vaizdų ir darbų pavyzdžių galerija;
  • Informacija apie specialistą arba agentūrą;
  • Paslaugų aprašymas;
  • Raginimas bendradarbiauti.

Portfolio svetainės yra panašios į verslo svetaines, tačiau jose papildomai pateikiami darbų pavyzdžiai, todėl jos puikiai tinka vizualiai orientuotoms įmonėms, pavyzdžiui, dizaino agentūroms ar fotografams. Jų paskirtis tokia pati kaip verslo svetainių – informuoti lankytojus ir pritraukti naujų klientų, tačiau paprastai jose pateikiami realūs darbų pavyzdžiai, kad potencialūs klientai žinotų, ko tikėtis.

Portfolio svetainėse mažiau dėmesio skiriama paslaugoms aprašyti, o daugiau – galutiniams rezultatams parodyti. Darbų pavyzdžių galerijos yra standartinės, o kai kuriose net įtraukiamos įvairios kategorijos ar žymos, kad būtų lengviau naršyti.

Tik nepamirškite svarbiausių dalykų, tokių kaip kontaktinė informacija ir trumpa biografija. Kaip ir verslo svetainėse, lankytojai nori įsitikinti, kad esate tikra įmonė, o ne sukčiai.

Vėlgi, įtraukus stiprų raginimą imtis veiksmų, pavyzdžiui, tiesioginės žinutės valdiklį, pagreitinamas bendradarbiavimo procesas. Todėl jūsų CTA turėtų būti matomas visoje svetainėje.

Geriausios TVS portfolio:

  • „WordPress“;
  • „Wix“;
  • „Weebl“;
  • „Zyro“.

Tinklaraštis

Tikslas

Šviesti ar informuoti lankytoją apie dabartinius įvykius ar specializuotas žinias.

Funkcijos

  • Straipsnių katalogai;
  • Kiekvienam straipsniui skirti puslapiai;
  • Kategorizavimas arba žymos, kad būtų patogu naršyti;

Tinklaraščiai ir naujienų svetainės sparčiai keičia spausdintinę žiniasklaidą, pavyzdžiui, laikraščius ir žurnalus. Dauguma žmonių mieliau renkasi naujienas internete, o tai, kad dauguma svetainių yra nemokamos yra didelis privalumas.

Kadangi kiekvienoje tinklaraščio ir naujienų svetainėje vienu metu pateikiama gana daug straipsnių, naršymas ir navigacija yra pagrindiniai rūpesčiai. Daugumoje svetainių naudojamos žymos arba kategorizavimo funkcija, leidžianti lankytojams filtruoti, kokius straipsnius jie mato, panašiai kaip laikraščių skyriuose, pavyzdžiui, „Sportas” arba „Pramogos”.

Be to, tinklaraščiai nebūtinai turi būti atskira svetainė – jie dažnai įtraukiami kaip kitų svetainių, ypač verslo svetainių, dalis. Tai ne tik paslaugos lankytojams teikimas, bet ir puiki pagalba SEO – tinklaraščiai ir tekstiniai straipsniai idealiai tinka paieškos raktažodžiams naudoti. Tik būkite atsargūs ir nerašykite „clickbait”, nes tai gali lankytojus atstumti taip pat lengvai, kaip ir pritraukti.

Tinklaraščiai ir naujienų svetainės yra tekstinės, tačiau vaizdinė medžiaga vis tiek yra svarbi, ypač pagrindiniame puslapyje, kad paskatintų paspaudimus ant straipsnio. Geriausia praktika – į kiekvieną straipsnį įtraukti keletą paveikslėlių, kad būtų šiek tiek įvairesnių ir pertraukiamų teksto blokų.

Geriausios TVS tinklaraščiui:

  • „WordPress“;
  • „Wix“;
  • „Weebl“;
  • „Zyro“.

Sudarykite svetainės struktūros ir turinio planą

Dažniausiai daroma žmonių klaida yra ta, kad pradedama kažką daryti neturint aiškios strategijos ar plano. Taip pat yra su internetinių svetainių kūrimu. Reikėtų pradėti nuo aiškaus plano kokių tikslų norima pasiekti.

  1. Išsikelkite tikslus kurių siekiate. Pvz.:
    • Gauti daugiau potencialių klientų;
    • Sugeneruoti daugiau pardavimų;
    • Parodyti save didesnei auditorijai;
    • Lengviau bendrauti su klientais;
    • Dalintis savo mintimis.Kai išsikelsite tikslus, bus lengviau susidėlioti planą, kaip juos įgyvendinti.
  2. Išanalizuokite savo konkurentus.Dėliojant savo svetainės planą labai svarbu išanalizuoti savo konkurentus. Taip galėsite įvertinti jų stiprybes ir silpnybes. Jūsų tikslas surasti savo konkurentų silpnąsias vietas ir jas pagerinti savo svetainėje. Pvz.:
    • Jūsų konkurentų svetainėje yra prastas dizainas;
    • Paslaugų aprašymai nėra informatyvūs ;
    • Svetainės struktūra yra labai nepatogi naršymui;
    • Naudojamos nekokybiškos nuotraukos ir t.t.
  3. Turinio išplanavimas ir jo struktūra. Šiame žingsnyje turėtumėte praleisti daugiausiai laiko planuojant. Logiškai išdėliotas turinys itin pagerina vartotojo patirtį jūsų svetainėje.
    • Pradėkite nuo puslapių žemėlapio. Pagalvokite kaip norite išdėlioti puslapius savo internetinėje svetainėje, kad vartotojas nepasiklystų. Puslapių struktūra turėtų būti kuo aiškesnė ir lengvesnė. Vartotojas neturėtų pasiklysti jūsų svetainėje.

    •  
    • Sudėliokite puslapio turinio struktūrą. Svarbu pasiruošti puslapių turinio struktūrą dar iki dizaino planavimo fazės. Taip bus lengviau paruošti dizainą ir išvengsite nereikalingų dizaino pakeitimų.


    Puslapio struktūros šablonas

  4. Turinys. Skirkite daug dėmesio turiniui. Jis turi būti kokybiškas ir informatyvus. Vartotojas užsuka į jūsų svetainę ne tik pasižvalgyti, bet ir gauti atsakymus į jam rūpimus klausimus. Perkelkite save į vartotojo poziciją, pagalvokite kokie klausimai gali kilti jūsų vartotojui ir pabandykite į juos atsakyti. Nepalikite turinyje tik pliko teksto, jis turi būti įdomus ir interaktyvus. Paieškokite asociatyvių paveikslėlių, iliustracijų, infografikų ir t.t. Planuojant turinį pagalvokite ir apie SEO. Optimizuokite savo informaciją taip, kad paieškos varikliai jūsų internetinę svetainę indeksuotų aukštesnėse pozicijose.

    Plačiau apie SEO galite skaityti čia:

    Vidinis SEO 

    SEO paslaugos

Svetainės dizainas

Sukurti vizualinį svetainės dizainą – nelengva užduotis. Tiesą sakant, galime teigti, kad internete yra daugiau siaubingo dizaino pavyzdžių nei gerų. Neleiskite, kad jūsų svetainė tokia taptų.

Lygiai taip pat, kaip 70-aisiais platėjantys džinsai buvo stilingi, 80-aisiais ir 90-aisiais jie buvo juokingi. Tas pats atsitinka ir su žiniatinklio svetainių dizainu. Turite prisiminti, kad tai, kas prieš 5 metus buvo laikoma gera praktika, dabar gali atrodyti tarsi pasenę ar atgyvenę.

Tai nėra profesionalių dizainerių vadovas, tačiau jame rasite keletą patarimų, kurie, mūsų manymu, visada veikia:

  • Stenkitės fonui naudoti šviesią (arba baltą) spalvą;
  • Rinkitės patrauklias, viena kitą papildančias spalvas. Jei reikia pagalbos, naudokitės „Adobe Color” programa;
  • Išlaikykite dizainą švarų, paprastą ir palikite baltos erdvės tarp elementų, kad tekstas būtų įskaitomas;
  • Nenaudokite per daug šriftų. Paprastai užtenka vieno pavadinimams ir kito tekstui. 
  • Laikykitės nuoseklaus stiliaus ir formato. Naudotojai neturėtų pastebėti jokių skirtumų tarp jūsų puslapių. Nekurkite Frankenšteino;
  • Jūsų svetainė taip pat turėtų būti puikiai pritaikyta mobiliesiems įrenginiams;
  • Bet kokie pridedami vaizdai turi atrodyti profesionaliai. Nekelkite asmenukės, kurią padarėte priešais vonios veidrodį. Nepamirškite, kad šiuolaikiniai išmanieji telefonai daro labai gražias nuotraukas;
  • Mažiau yra daugiau. Jei abejojate, rinkitės minimalų vaizdą.

Spalvos

Kuriant internetinės svetainės dizainą reiktų gerai apgalvoti kokias spalvas naudoti. Gali užtekti vienos sekundės, jog svetainė nepritrauktų naudotojo dėmesio ir jis išeis. Todėl labai svarbu pasirinkti tinkamas spalvas svetainei. Pagrindinis patarimas išlaikyti paprastumą. 

Štai keletas patarimų, kaip susikurti tinkamą spalvų paletę svetainės dizainui:

  1. Išanalizuokite spalvų reikšmes. Kiekviena spalva turi psichologinę reikšmę žmogaus smegenims. Tinkamai pasirinktos spalvos gali padaryti didelę įtaką vartotojui naudojant jūsų svetainę. Štai keletas pavyzdžių su spalvų reikšmėmis:

    Spalvų reikšmės

  2. Susipažinkite su spalvų teorija. Trumpai tariant, spalvų teorija – tai mokslas apie spalvų veikimą. Ilgesnę versiją ne taip lengva paaiškinti – tam yra ištisi koledžų kursai! Tačiau yra kelios paprastos sąvokos, kurias galite perimti, kad praturtintumėte savo žiniatinklio svetainės dizaino spalvų supratimą.

Pirmiausia, turite suprasti pagrindines, antrines ir tretines spalvas.

Pagrindinės spalvos – tai spalvos, kurių negalima sukurti sumaišius bet kurias kitas dvi spalvas. Yra trys pagrindinės spalvos: raudona, geltona ir mėlyna.

Antrinės spalvos sukuriamos maišant dvi antrines spalvas. Pavyzdžiui, sumaišius mėlyną ir geltoną (dvi pirmines spalvas), gaunama žalia (antrinė spalva).

Tretinės spalvos sukuriamos maišant pagrindinę ir antrinę spalvą, kurios spalvų rate yra viena šalia kitos. Taip sukuriamos sudėtinės spalvos, pavyzdžiui, sumaišius mėlyną (pagrindinę) ir violetinę (antrinę), gaunama mėlynai violetinė (tretinė).

Pirminės antrinės tretinės spalvos. Spalvų paletė

3. Pagalvokite apie spalvų derinius. Jūsų tikslas – pasirinkti svetainės dizaino spalvų schemą. Ką tai reiškia? Na, ieškote gero spalvų derinio. Priklausomai nuo to, su kiek spalvų galiausiai dirbsite, jūsų spalvų schemą gali sudaryti keli spalvų deriniai.

Galvojant apie svetainės spalvų derinius, labai svarbu suprasti šiuos spalvų niuansus. Turite žinoti, kodėl tam tikros spalvos dera tarpusavyje ir kaip galite pakeisti spalvas, kad jos geriau atitiktų jūsų schemą.
Spalvų teorija puikiai pasako, kokios spalvos gerai dera tarpusavyje. Taigi, kai reikia parinkti spalvas savo paletei, yra keletas pažangesnių spalvų teorijos aspektų, kurie gali padėti jums nuspręsti, kokios spalvos jums geriausiai tiks.

Anksčiau minėjome, kaip spalvos derinamos, kad būtų sukurtos naujos spalvos, tačiau taip pat turime pažvelgti, kaip derinti skirtingas spalvas.

Yra penki pagrindiniai spalvų deriniai: komplementarūs, daliniai komplementarūs, triadiniai ir tetradiniai, analogiški ir monochromatiniai.

Papildomos spalvos spalvų rate yra viena priešais kitą. Papildomų spalvų derinį sudarys viena šilta ir viena šalta spalva. Raudona ir žalia yra viena iš populiarių papildomų spalvų porų.
Padalytas papildomas spalvas sudaro pagrindinė spalva ir dvi spalvos, kurios yra gretimos pagrindinės spalvos papildymui.
Triados ir tetradinės spalvos turi panašius santykius. Triadose naudojamos spalvos, kurios yra vienodai išsidėsčiusios spalvų rate (pavyzdžiui, raudona, mėlyna ir geltona). Tetradinės spalvos – tai keturios spalvos, sudarytos iš dviejų porų viena kitą papildančių spalvų (pavyzdžiui, raudona, žalia, mėlyna ir oranžinė).
Analogiškos spalvos spalvų rate yra viena šalia kitos. Dėl to analogiškos spalvos yra labai panašios, pavyzdžiui, žalia ir geltonai žalia.
Galiausiai monochromatinės spalvos yra tiesiog tos pačios spalvos variacijos. Tai pasiekiama naudojant atspalvius, atspalvius ir tonus.
Šiuos spalvų derinius laikykite savo įrankiais. Kadangi visi šie deriniai veikia, jums nereikės nerimauti, kad jūsų spalvos nesutampa.

Dabar, kai žinote tikslius derinius, kuriuos galite naudoti, galite galvoti, kaip juos naudoti kartu, kad sukurtumėte galingą, patrauklią spalvų schemą.

4. Išlaikykite paprastumą. Gali atrodyti, kad tai yra labai sudėtinga, bet taip neturėtų būti. Rinkdamiesi spalvų schemą, galvokite apie paprastumą. Tikrai sudėtinga, įtempta spalvų schema dažnai klaidina akį.

Paprastumas turi du didelius privalumus.

Turbūt didžiausias privalumas yra tas, kad paprastumas gali lengvai sujungti spalvų schemą. Jei įdarbinsite tik kelias spalvas, viskas atrodys vientisa. (Na, bent jau jei naudojate vieną iš pirmiau minėtų spalvų derinių.)

Kitas privalumas – vartotojams nereikia sudėtingai mąstyti, kad suvokti, kas vyksta. Tai vienas iš puikios svetainės požymių. Jei persistengsite su spalvomis, jūsų vartotojai bus dar labiau sutrikę.

5. Kontrastuokite spalvas. Tada pagalvokite apie kontrastą. Tai vienas svarbiausių gero dizaino elementų, kurį galite naudoti kurdami svetainės spalvų schemą.

Taip yra todėl, kad kontrastas sukuria poveikį. Tiksliau, kontrastas gali atkreipti dėmesį į tam tikras puslapio dalis.

Pažvelkime į Hostinger.lt

Raudonas CTA violetiniame fone yra puikus kontrasto veikimo pavyzdys. Papildomos spalvos taip gerai dera tarpusavyje, dėl to, jog kontrastuoja viena su kita. Yra atlikta stebėtinai daug CTA spalvų pasirinkimo tyrimų, kurie įrodo, kad išsiskiriantys mygtukai geriau konvertuoja.

Taigi, jei turite kažką, ką tikrai norite, kad naudotojai pastebėtų, padarykite, kad tai kontrastuotų su likusia puslapio dalimi (arba bent jau su arčiausiai esančiais dizaino elementais).
6. Įtraukite savo prekinio ženklo firminį stilių. Jeigu turite savo prekinį ženklą, greičiausiai jau turite savo firminį stilių. Tokiu atveju reikėtų įtraukti savo prekinio ženklo stilistiką į savo internetinę svetainę. Tokiu būdu išlaikysite vientisumą tarp prekinio ženklo ir svetainės, o klientai labiau įsimins jūsų stilistiką ir prekinį ženklą.

Grafiniai elementai

Puikiam dizainui nebūtina įmantri grafika, tačiau prasta grafika gali pakenkti. Grafika papildo vizualinę žinutę. Naudojant grafiką taip pat stenkitės išlaikyti vientisumą. Jeigu naudojate iliustracijas tada stenkitės nenaudoti nuotraukų ir atvirkščiai. Nuotraukos ir iliustracijos turėtų derėti tiek su jūsų norima iškomunikuoti žinute, tiek su jūsų spalvų gama. Jeigu naudojate ikonėles, taip pat stenkitės naudoti kuo panašesnes. Nenaudokite skirtingų linijų storių ar skirtingo užpildo ikonėlių.

Galbūt nesate puikus iliustratorius ar fotografas, bet tai nereiškia, kad negalite savo svetainėje pateikti puikios grafikos. Jums tereikia pagrindinių „Photoshop” įgūdžių, galbūt kelių nuotraukų ir puikaus skonio. Pasistenkite, kad grafika gerai derėtų tarpusavyje ir įsitikinkite, kad ji įkūnija stilių, kurio siekiate. 

Tačiau ne visi esame apdovanoti tokiais pat prigimtiniais gebėjimais. Kai ką galite perimti mokydamiesi iš kitų, bet kartais tiesiog turite pasirinkti jums labiausiai tinkantį stilių (pavyzdžiui, minimalistinį stilių, jei nesate patys geriausi iliustratoriai).

Tipografija

Nenaudokite daug skirtingų šriftų. Geriausiai naudoti 1-3 skirtingus šriftus, o tobuliausias variantas du skirtingus: vienas antraštėms ir kitas tekstams.

Iš anksto pasiruoškite savo antraščių dydžius. Teisinga antraščių hierarchija palengvina vartotojui informacijos atsirinkimą ir išlaiko svetainę tvarkingą ir patrauklią. Puikus įrankis antraščių pasiruošimui yra type-scale.com.

Apibendrinimas

Apibendrinant, pateikiame veiksmų planą:

  • Suplanuokite svetainę ir sudėliokite idėjas į minčių žemėlapį;
  • Nusipirkite domeno vardą;
  • Išsirinkite geriausią svetainės TVS;
  • Sukurkite kiekvieno puslapio turinį (pvz., tekstus ir paveikslėlius), laikydamiesi geriausios SEO praktikos;
  • Įkelkite turinį į svetainę ir nustatykite analizės įrankius;
  • Paskelbkite ir reklamuokite puslapį.

Svetainė paruošta, o kas toliau?

Jei jau sukūrėte ir paskelbėte svetainę, galite pradėti ją reklamuoti ir optimizuoti, kad padidintumėte apsilankymų skaičių ir pagerintumėte naudotojų patirtį.

  • Atnaujinkite svetainę. Tinklalapiai nėra knygos. Kartą paskelbtos, jos vis dar gali būti atnaujinamos. Pasirūpinkite, kad turėdami galimybę kurtumėte naują ir aktualų turinį ir nuolat atnaujintumėte svetainę. 
  • Pozicionavimas internete. Norėdami pritraukti kuo daugiau lankytojų, turėsite toliau optimizuoti svetainės SEO. Tai nėra labai sudėtinga, tačiau reikalauja laiko ir darbo. 
  • Interneto svetainių analizė. Jūsų pastangos pozicionuojant svetainę internete (ankstesnis punktas) bus nenaudingos, jei neišmatuosite savo svetainės lankomumo. Taip sužinosite, ar tai veikia ar ne. Populiariausia svetainės analizės priemonė yra „Google Analytics”. Ir ji yra nemokama!
  • Registracija „Google” sistemoje. Paskelbę svetainę, turėtumėte užsiregistruoti „Google” paieškos konsolėje, kad praneštumėte „Google”, jog puslapis egzistuoja ir gautumėte informacijos. Arba bent jau nusiųsti savo svetainės URL (adresą) „Google”, kad ji galėtų ją indeksuoti.
  • Elektroninio pašto rinkodara. Kita įprasta strategija, ypač įmonėms, yra reguliariai siųsti elektroninius laiškus savo lankytojams, kad neprarastų kontakto. Tai ypač naudinga internetinėms parduotuvėms, mažoms įmonėms ir tinklaraštininkams. Rinkodara elektroniniu paštu yra savarankiškas mokslas.
  • Socialinė žiniasklaida. Galiausiai, dauguma svetainių taip pat turi socialinės žiniasklaidos profilius (pvz., „Facebook”, „Instagram”, „Twitter”, „LinkedIn” ir t. t.), kad galėtų bendrauti su savo lankytojais (ir potencialiais lankytojais) už jūsų sukurtos svetainės ribų. Tai ypač gerai tinka vizualiųjų menų specialistams, pavyzdžiui, iliustratoriams, juvelyrams ar fotografams.

Tikimės, kad šis straipsnis padės jums suprasti, kaip sukurti internetinę svetainę nuo pradžios iki pabaigos.

Sėkmės kuriant savo internetinę svetainę!