Logotipas

Logotipas

Logotipas (dažnai vadinamas logo)  yra iš teksto ir vaizdų sudarytas grafinis ženklas, kuris identifikuoja įmonę, atspindi įmonės veiklą bei vertybes, kuriomis ji vadovaujasi. 

Logotipas tai unikalus ženklas, padedantis išsiskirti iš kitų įmonių. Tai ypač svarbu, jei jūsų verslas turi konkurentų. Geras logotipas ne tik išskiria jūsų verslą iš kitų, bet ir suteikia klientui svarbios informacijos apie jūsų įmonę: jis reprezentuoja jūsų veiklos sritį, teikiamas paslaugas ir prekės ženklo vertybes. Logotipas taip pat palieka vizualinį įspūdį, primenanti jūsų klientams, kad jūs egzistuojate! Kitaip tariant, šis grafinis ženklas gali sukelti stiprias vizualines asociacijas su verslu – tai padeda klientams nepamiršti jūsų prekės ženklo. Pagalvokite apie tokius prekės ženklus kaip „Nike“ ar „McDonalds“, kurių logotipai yra akimirksniu atpažįstami su pavadinimu ar be jo. Tad galime teigti, jog logotipai yra pagrindinė prekės ženklo tapatybės dalis. 

Dabar kai žinome kokia yra logotipo paskirtis, išsiaiškinkime kokie pagrindiniai elementai sudaro šį grafinį ženklą.

Tipografika

Logotipe paprastai yra naudojamas koks nors tipografinis elementas. Tai gali būti monogramos stiliaus raidė ar pilnas įmonės pavadinimas. Logotipo šriftas turi atitikti numatytą jo reikšmę. Tarkime, jei kuriate logotipą vaikų žaislų parduotuvei, rekomenduojama naudoti būtent vaikišką šriftą ir spalvų paletę, kuri netiktų, pavyzdžiui, advokatų kontoros logotipui

Vaizdiniai

Kartais tipografiką lydi simboliai ar piktogramos. Jie gali būti reprezentatyvūs arba susidaryti iš abstrakčių geometrinių elementų. Taip pat svarbu paminėti, kad logotipe nebūtina tiesiogiai atvaizduoti to, kas yra parduodama. Kitais žodžiais tariant, automobilių gamintojų logotipe nebūtinai turi būti atvaizduotas automobilis, o kompiuterių gamintojų logotipe – kompiuteris. Logotipas yra skirtas tik atpažinimui.

Spalva

Logotipai gali būti juodai balti, vienspalviai arba įvairiaspalviai. Tam, kad logotipas paliktų ryškesnį įspūdį, rekomenduojama naudoti ne vieną spalvą, o susikurti tam tikrą spalvų derinį, kadangi spalvos sukelia ne tik momentines emocijas bet ir ilgalaikes asociacijas. Logotipų kūrimui rekomenduojama Pantone spalvų paletė.

Grožis slypi paprastume

Paprastas logotipo dizainas yra lengvai atpažįstamas. Toks logotipas yra universalus ir įsimintinas. Jis turi pasižymėti unikalumu, tačiau neturi būti perkrautas informacija. Turite įvertinti ar jūsų grafinis ženklas bus matomas ant važiuojančio autobuso, perkrautoje parduotuvių lentynoje ar iš labai didelio atstumo. Apie logotipus galvokite kaip apie žmones. Mums patinka, kai mus vadina vardais, o ne painiais ar lengvai pamirštamais apibūdinimais, tarkime. Taip ir logotipas tiesiogiai neapibūdina verslo teikiamų paslaugų, tačiau nusako verslą, kad jį būtų galima atpažinti ir įsiminti.

Logotipas privalo turėti savo firminį stilių, tam, kad būtų naudojamas teisingai. Firminis stilius, kitaip Brandbook’as užtikrina, kad įmonės tapatybė būtų suprantama ir vieninga, o tai savo ruožtu leidžia atpažinti brandą. 

Įmonės firminį stilių sudaro daugybė vaizdinių priemonių:

  • Logotipas (bendras firminio stiliaus ir brando simbolis)
  • Atributika (firminiai blankai, vizitinės kortelės, vokai ir t.t.)
  • Papildoma rinkodara (skrajutės, lankstinukai, knygos, interneto svetainės dizainas ir t.t.)
  • Produktai ir jų pakuotės
  • Aprangos dizainas (matomi drabužiai, kuriuos dėvi darbuotojai)
  • Iškabos (interjero ir eksterjero dizainas)
  • Reklaminiai pranešimai (perduodami tiesioginiais ar netiesioginiais komunikacijos būdais)

Visi šie išvardinti dalykai sudaro įmonės firminių stilių bei sustiprina brandą, tačiau logotipas yra tarsi firminio stiliaus ir brando junginys, pavaizduotas vienu aiškiu ženklu. Logotipas dažnai tampa net viso verslo simbolis. 

Daugiau apie logotipus galite skaityti čia

Jeigu jums reikalingos logotipas spauskite čia